PERTEK MEVKİİNDEKİ KEBAN BARAJI ÜZERİNE ÖRNEK KÖPRÜ PROJESİ

    

PERTEK MEVKİİNDEKİ KEBAN BARAJI ÜZERİNE ÖRNEK KÖPRÜ PROJESİ

 

 

Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Bünyamin AKSAKAL’ın girişimiyle başlatılan ve Fakültemiz İnşaat Mühendisliğinden bir akademisyen ve dokuz son sınıf öğrencisinin planladığı Pertek Köprüsü Projesinde ilginç detaylar dikkat çekiyor.

DSC_0682Fakültemiz İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Berivan POLAT, dokuz öğrenci ile birlikte Pertek Köprüsü Projesini tasarladı. Maliyeti, geçeceği güzergâhın jeolojik etüdü, 1973 yılında Keban Baraj Gölü sularının altında kalan köprüden günümüze yaşanan işgücü ve maliyet kaybı gibi birçok konuda ayrıntılı bilgilere yer verilen projede, yeni planlanan köprü dört şerit ve her şeritte 80 ağır tonajlı tam yüklü aracın ağırlığını taşıyacak şekilde projelendirildi.

 

 

Çok sayıda kurumdan görüş alarak böyle bir çalışmayı yürüttüklerini söyleyen Tunceli Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Berivan Polat, görev yaptığı ilde kalıcı bir çalışma yapmak istedikleri için böyle bir proje tasarladıklarını söyledi.

Polat;  “5 yıldır  bu üniversiteye hizmet vermeye devam ediyorum. Bu projeye başlamaktaki ilk amacımız, gitmeden önce bu şehre bir şeyler vermek istiyoruz. Eğer bu şehirde bir üniversite varsa, o zaman bu şehre bir katkısı olması gerekiyor. Şu durumda biz buna sadece öneri getirebiliyoruz. Ancak belki Pertek Köprüsü gibi bu kent için acil ihtiyaç olan ve adeta İpek Yolu gibi bir önem taşıyan bu projeye şu anda belki ön ayak olur, teşvik edebilir, harekete geçirebiliriz. Tunceli’nin gelişmesi için şu an yol genişletme çalışmaları var zaten Pertek güzergâhında. Bizde düşündük ki, eğer bu kadar bir yatırım varsa bu yollara, buraya bir köprüde gerekli ve yapılabilir.  Çünkü insanları o 3 şeritli 4 şeritli yollardan getirip, feribotla karşıya taşıyamazsınız. Köprünün olması çok önemli bu anlamda. Mevcut durumda dışarıdan herhangi bir şey getiremiyorsunuz. Tunceli ulaşım aralığında olmadığı için, internette alıyorsunuz birçok şeyi. Maliyet fazla, yol Kovancılar üzerinden geldiğinde çok aktif olmadığı için insanlar çekiniyor gelmeye ama ulaşım yolu üzerinde olduğu zaman Tunceli ticarette de gelişecek. Eski İpek Yolu gibi de düşünebiliriz. Dolayısıyla sanayisi de gelişecek. İş imkânları artacak.”

Tunceli-Elazığ arası ulaşım Kovancılar üzerinden kara yoluyla 140 kilometre, Pertek’ten Keban Barajı üzerinden feribotla sağlanan ulaşım ise 85 kilometre olduğu için araç sahipleri hem zaman, hem de az yakıt açısından feribotu tercih ediyor. Köprü Projesinin hayata geçmesiyle Pertek-Elazığ yolunu tercih edecek insan sayısı artacaktır. Böylece hem maliyetten hem de zamandan kazanılacaktır.

 

Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Bünyamin AKSAKAL; Pertek Köprüsü Projesini tasarlayan Öğretim Görevlimiz Berivan POLAT’ı ve İnşaat Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencilerinden Bilal Yıldız, Mesut Kaya, Devran Çekmen, Mustafa İçli, Fikri Benek, Sıddık Akyel, Hasan Hüseyin Can, Ümit Evliyaoğlu, Hamdullah Çiftsüren, Vedat Demirtaş ve Hüseyin Güneş’i katkılarından dolayı Başarı Belgesi ile ödüllendirdi.