Munzur Üniversitesinden:
MUNZUR ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Munzur Üniversitesine
bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında yürütülen ön lisans
ve lisans kayıt, eğitim-öğretim, sınavlar ve mezuniyete ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Munzur
Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında kayıt,
eğitim-öğretim, sınavlar ve mezuniyete ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b) Birim: Fakülte, yüksekokul veya meslek
yüksekokulunu,
c) Bölüm: Fakülte, yüksekokul veya meslek
yüksekokulunun bölümlerini,
ç) Bölüm başkanı: Fakülte, yüksekokul veya meslek
yüksekokulu bölümlerinin başkanlarını,
d) Dekan: Fakülte Dekanını,
e) GNO: Genel not ortalamasını,
f) Kurul: Fakülte, yüksekokul veya meslek
yüksekokulu kurullarını,
g) Müdür: Yüksekokul veya meslek yüksekokulu
müdürünü,
ğ) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: Munzur
Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığını,
h) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
ı) Program: Meslek yüksekokulu programını,
i) Rektör: Munzur Üniversitesi Rektörünü,
j) Senato: Munzur Üniversitesi Senatosunu,
k) Üniversite: Munzur Üniversitesini,
l) Yönetim Kurulu: Üniversite, fakülte, yüksekokul
veya meslek yüksekokulu yönetim kurullarını,
m) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kayıt İşlemleri, Geçişler, Çift Anadal
ve Yan Dal Programı,
Öğrenci Değişimi ve Özel Öğrenci, Muafiyet
Kayıt
işlemleri
MADDE 5 – (1) Üniversiteye kayıt yaptırmaya ilişkin esaslar
şunlardır:
a) ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonucunda, o öğretim
yılında Üniversitenin fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt
hakkı kazanmış veya özel yetenek sınavı ile öğrenci alınacak bölüm ve
programlarda, o öğretim yılı için yapılan özel yetenek sınavında başarılı
olmak gerekir.
b) Üniversiteye kayıt hakkı kazanan adayların kayıt
işlemleri, ÖSYM tarafından belirlenen tarihlerde, Senato tarafından
belirlenen esaslara göre, şahsen başvuru yoluyla veya elektronik ortamda
yapılır. Posta ile başvuru kabul edilmez. Adaylar, noter aracılığıyla
belirledikleri vekilleri aracılığı ile de kayıt yaptırabilir. İstenen
belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örnekleri kabul edilir.
Süresi içinde kaydını yaptırmayan aday, hakkını kaybeder.
c) Yabancı uyruklu öğrencilerin kayıtları, ilgili
mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
ç) Zorunlu yabancı dil hazırlık programı olan
birimlere kayıt olan öğrenciler, Üniversite tarafından düzenlenen ve
önceden tarihi ilan edilen yeterlik/seviye tespit sınavına alınırlar. Bu
sınavda başarılı olanlar ile Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilen
ulusal ve uluslararası sınavlarda belirlenen düzeyde başarılı olduklarını
belgeleyenler, ilgili bölümün/programın öğrencisi olurlar ve öğrenimlerine
başlarlar.
d) Kayıt için sahte veya tahrif edilmiş belge
kullanan veya Üniversiteye girerken ÖSYM tarafından yapılan sınavda
sahtecilik yaptığı belirlenen kişinin kaydı, kayıt tarihi itibarıyla iptal
edilir ve hakkında kanuni işlemler başlatılır. Bu kişi Üniversiteden
ayrılmışsa kendisine verilen diploma dâhil tüm belgeler iptal edilir. Bu
kişinin yatırmış olduğu öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücretleri geri
ödenmez. Kayıt için sunulan belgelerde eksiklik veya tahrifat olduğunun
belirlenmesi veya öğrencinin başka bir eşdeğer örgün yükseköğretim programına
(aynı anda iki ön lisans ya da iki lisans programına) kayıtlı olması
hâllerinde, kesin kayıt yapılmış olsa bile kayıt iptal edilir.
Kimlik
kartı
MADDE 6 – (1) Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye,
üzerinde geçerlilik süresi belirtilmiş, fotoğraflı bir kimlik kartı
verilir. Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen veya mezun olan
öğrenciler kimlik kartlarını iade etmek zorundadır.
(2) Kimlik kartını kaybeden öğrencinin ulusal veya
yerel bir gazetedeki kayıp ilanını ibraz etmesi veya kimlik kartının
kullanılamayacak kadar yıpranması durumunda eski kimlik kartını iade etmesi
koşuluyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına yazılı olarak başvurması
halinde yeni kimlik kartı verilir. Kayıp veya yenileme durumunda kart
bedelinin Üniversite tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde öğrenci
tarafından ödenmesi gerekir.
Danışmanlık
MADDE 7 –
(1) Kaydını yaptıran her öğrenci
için ilgili bölüm başkanlığınca öğretim üyeleri arasından bir akademik
danışman atanır. Yeterli öğretim üyesi bulunmayan bölümlerde, diğer öğretim
elemanları da danışman olarak atanabilir. Danışman; öğrenimi süresi boyunca
öğrenciyi izler, eğitim-öğretim ile ilgili işlemler ve Üniversite yaşamı
ile ilgili sorunlarının çözümünde yardımcı olur. Danışmanların görevleri
ile ilgili konular Senato tarafından düzenlenir.
Yatay
geçiş, çift anadal ve yan dal programı
MADDE 8 – (1) Yatay geçiş, çift anadal
ve yan dal programı ile ilgili işlemler 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
hükümlerine göre yapılır. Yatay geçiş, çift anadal
ve yan dal programı ile ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.
Dikey
geçişler
MADDE 9 – (1) Dikey geçişler; 19/2/2002
tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Meslek Yüksekokulları
ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine
Devamları Hakkında Yönetmelik hükümleri ve YÖK kararlarına göre yapılır.
Dikey geçiş ile ilgili esaslar, Senato tarafından belirlenir.
Öğrenci
değişimi ve özel öğrenci
MADDE 10
– (1) Öğrenci değişimi ve özel
öğrencilik, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans
ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik, 18/2/2009 tarihli ve 27145 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve
Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmelik, 23/8/2011 tarihli ve
28034 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mevlana Değişim Programına İlişkin
Yönetmelik hükümleri uyarınca Senato tarafından belirlenen esaslar ile
düzenlenir.
Meslek
yüksekokullarına intibak
MADDE 11
– (1) Lisans öğrenimine devam
ederken kaydı silinen öğrencilerden meslek yüksekokullarının ilgili
programlarına kaydolmak isteyenlerin başvuruları, 18/3/1989
tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini
Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya
Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik hükümleri esas
alınarak yapılır.
Kayıt
yenileme
MADDE 12
– (1) Öğrenci; her yarıyıl başında
akademik takvimde belirlenen süre içerisinde, Bakanlar Kurulunca belirlenen
öğrenim katkı payını/öğrenim ücretini yatırıp, dersleri seçmek suretiyle
kaydını yenilemek zorundadır. Öğrenciler ders kayıtlarını, Senatonun tespit
ettiği esaslar ve Rektörlük tarafından belirlenen usullere göre, öğrenci
bilgi sistemi üzerinden elektronik ortamda yenilerler. Kayıt yenileme
işlemlerinden öğrenci sorumludur. Kayıt yenileme işlemi danışmanın onayı
ile tamamlanmış olur.
(2) Akademik takvimde belirtilen süre içinde
kaydını yenilemeyen öğrenciler, yarıyılın başlangıcından ikinci haftanın
sonuna kadar geçen süre içinde mazeretlerini bir dilekçe ekinde kayıtlı
oldukları birimlere verirler. Mazeretlerinin kabulü ve kayıtlarının
yenilenip yenilenmemesine ilgili birim yönetim kurulu karar verir. Süresi
içinde katkı payı ya da öğrenim ücretini ödemeyen veya mazeretleri yönetim
kurulunca kabul edilmeyen öğrenciler, o yarıyıl için kayıt yenileyemezler.
Kaydın yenilenmediği yarıyılda öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara
giremez ve diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Öğrencinin kayıt
yaptırmamış olduğu yarıyıllar, öğrenim süresinden sayılır.
Muafiyet
MADDE 13
– (1) Üniversiteye kaydını
yaptıran öğrenciler, daha önce kayıtlı bulundukları yükseköğretim kurumunda
başarmış oldukları dersler için, Üniversiteye kesin kayıt yaptırdıkları
eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren en geç on beş gün içinde bir
defaya mahsus muafiyet talebinde bulunabilirler. Bu süre dışındaki
başvurular dikkate alınmaz.
(2) Yeni kayıt olduğu birimin intibak komisyonu,
bir hafta içinde muafiyet talebinde bulunan öğrencinin daha önce almış
olduğu dersleri içerik, kredi/saat uyumluluğu ve başarı notu bakımından
değerlendirerek intibak formu hazırlar. Öğrencinin intibakı, ilgili birim
yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretime İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
türü ve yılı
MADDE 14
– (1) Üniversiteye bağlı
birimlerde birinci ve ikinci öğretim olmak üzere örgün öğretim yapılır.
Ayrıca, ilgili birim kurulunun gerekçeli önerisi, Senatonun kararı ve
YÖK’ün onayı ile uzaktan öğretim ve açık öğretim de yapılabilir.
(2) Güz ve bahar yarıyılları dışında Senato kararı
ile yaz okulu açılabilir. Yaz okulu ile ilgili esaslar Senato tarafından
belirlenir.
(3) Senato tarafından uygun görülmesi hâlinde,
birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bazı dersler, sadece uzaktan
eğitim yoluyla da verilebilir. Derslerin en fazla %30’u uzaktan öğretim
yoluyla verilebilir.
(4) Bir eğitim-öğretim yılı, yarıyıl sonu sınavları
hariç her biri en az on dört hafta olan güz ve bahar yarıyıllarından
oluşur. Gerekli hâllerde bu süre Senato tarafından uzatılabilir. Akademik
takvimde belirtilen resmî tatil günlerinde eğitim-öğretim ve sınav
yapılmaz. Gerekli görüldüğü takdirde dersler ve bunların sınavları ile alan
çalışmaları ve uygulamalar, ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile
cumartesi, pazar günleri ve mesai saatleri dışında da yapılabilir.
(5) Akademik takvim, ilgili eğitim-öğretim yılı
başlamadan önceki Mayıs ayı sonuna kadar Senato tarafından karara
bağlanarak ilan edilir.
Eğitim-öğretim
süresi
MADDE 15
– (1) Üniversiteye bağlı ön lisans
programlarında normal eğitim-öğretim süresi iki, azami eğitim-öğretim
süresi dört yıldır. Bu programları başarı ile tamamlayan öğrencilere ön
lisans diploması verilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamındaki lisans
programlarında normal eğitim-öğretim süresi dört, azami eğitim-öğretim
süresi yedi yıldır. Bu programları başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans
diploması verilir.
(3) Yabancı dil hazırlık/bilimsel hazırlık sınıfı
bulunan programlardaki bir yıllık hazırlık eğitimi, birinci ve ikinci
fıkralarda belirtilen sürelerin dışındadır.
Yabancı
dille eğitim ve hazırlık sınıfı
MADDE 16
– (1) Ön lisans ve lisans
programlarında dersler ilgili kurulun önerisi, Senatonun kararı ve YÖK
onayı alınarak, 23/3/2016 tarihli ve 29662 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi
ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik
hükümleri çerçevesinde bir yabancı dille verilebilir.
(2) Zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık sınıfı
eğitimi ile ilgili esaslar, 5/1/2010 tarihli ve
27453 sayılı Tunceli Üniversitesi İsteğe Bağlı Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre belirlenir.
Eğitim-öğretimin
kapsamı
MADDE 17
– (1) Eğitim-öğretim, ders geçme
esasına dayalıdır ve kredili sisteme göre yürütülür.
(2) Lisans/ön lisans programlarındaki dersler,
zorunlu ve seçmeli olmak üzere iki gruba ayrılır. Zorunlu dersler,
programda tanımlanmış ve alınması gereken derslerdir. Seçmeli dersler ise
sayısı, türü ve ders grupları programda tanımlanan ve seçimi öğrenciler
tarafından yapılan derslerdir.
(3) Eğitim-öğretim planı; teorik dersler,
uygulamalar, proje, stüdyo, laboratuvar ve atölye
çalışmaları, pratik çalışmalar, stajlar, eskizler, arazi uygulamaları,
seminerler, klinik çalışması, ödev, sunum, sınava hazırlık, sınav, işyeri
eğitimi, bitirme çalışması ve benzeri çalışmalardan oluşur.
(4) Bir dersin ulusal kredi değeri, o dersin
haftalık teorik ders saatlerinin tamamı ile uygulama, laboratuvar
ve atölye etkinliklerinin haftalık saatlerinin yarısından oluşur.
(5) Kredisiz derslerin haftalık teorik ve
uygulamalı saatleri belirlenir, ancak bu derslere kredi değeri verilmez.
(6) Dersin AKTS kredisi, yükseköğretim
yeterlilikler çerçevesine göre öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve
yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça
belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için
öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde
bulundurularak belirlenir. Her bir eğitim-öğretim yılı için AKTS kredisi
asgari altmıştır. Diploma için gerekli olan asgari ders kredisi toplamı; ön
lisans programları için 120, lisans programları için 240 AKTS kredisidir.
(7) Derslerin adı, kodu, içeriği, haftalık teorik
ve uygulama saatleri, kredi değeri, kategorisi, ön koşulları, eş koşulları,
ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ve benzeri özellikleri ile bu
özelliklerde yapılacak değişiklikler bölümün/programın önerisi üzerine
ilgili kurulların kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir.
(8) Bir dersin alınabilmesi için ön koşul ve eş
koşul dersleri belirlenebilir. Bir dersten önce alınması zorunlu olan ve
başarı notu en az DD veya B olması gereken derse, o dersin ön koşul dersi
denir. Bir dersle eş zamanlı alınması gereken derse, o dersin eş koşul
dersi denir.
(9) Öğrenci, öğretim programında yer alan tüm
zorunlu dersler ile öngörülen kredideki seçmeli dersleri almak ve
başarmakla yükümlüdür.
Ders açma
ve derslerin şubelere ayrılması
MADDE 18
– (1) Zorunlu derslerin açılması
için öğrenci sayısı dikkate alınmaz.
(2) Seçmeli dersler en az 15 öğrenci ile
açılabilir. Dersin, kaydolan öğrenci sayısının yetersizliği veya başka
nedenlerle açılmaması durumunda; ders ekleme çıkarma dönemini izleyen hafta
içinde kaydı iptal edilen öğrencilerin açık bulunan seçimlik derslere
kaydı, öğrencinin isteği göz önüne alınarak öğrenci danışmanı tarafından
yapılır.
(3) Zorunlu derslerde ilgili kurul kararı ile
birden fazla şube oluşturulabilir. Derslerin şubelere ayrılmasına ilişkin
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Derse
alma
MADDE 19
– (1) Ön lisans/lisans
programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Öğrencinin
bir yarıyılda programına alabileceği derslerin toplamı /ders yükü 40
saat/haftadan fazla olamaz.
(2) Hazırlık sınıfları hariç olmak üzere; lisans
öğreniminde dördüncü yarıyıl (ikinci yıl), ön lisans öğreniminde ise ikinci
yarıyıl (birinci yıl) sonunda Genel Not Ortalaması 1,80’in altında kalan
öğrenciler başarısız sayılır. Bu öğrenciler üst yarıyıldan ders alamazlar.
(3) Öğrencinin bulunduğu sınıfın alt
yarıyıllarından dersi varsa, üst sınıftan ders alamaz. Alt yarıyıllardan
dersi olmayan öğrencilerden Genel Not Ortalaması en az 3,00 olan
öğrenciler, üst sınıftan en fazla üç ders alabilirler.
(4) Son yarıyılda alabileceği en fazla ders yükü
kadar derse yazılan ve bölüm veya programdan mezun olabilmesi için ders
yükünü aşacak durumda sadece bir dersi kalan öğrenciler bu tek derse de
yazılmak koşuluyla ders yükünü bir ders artırabilirler.
(5) Öğrenci, ders seçme işleminde, önceki
yarıyıllarda devamsız ve başarısız olduğu dersler ile hiç almadığı dersleri
öncelikli olarak almak zorundadır. Bu dersler farklı dönemlerden ise en
alttaki dönem derslerinden başlamak şartı ile dersleri alır.
(6) Seçmeli bir dersi tekrarlama durumunda olan
öğrenci, daha sonraki yarıyıllarda ilgili ders açılmadığı takdirde bölüm
kurulunun önerisi ile eşdeğer başka bir seçmeli ders alabilir.
(7) Öğrencinin kaydolduğu derslerin haftalık
saatlerinin kısmen de olsa çakışmaması gerekir.
(8) Birinci öğretim öğrencileri ikinci öğretimden,
ikinci öğretim öğrencileri de birinci öğretimden ders alamazlar. Bu fıkra
hükümleri, çift anadal ve yan dal öğrencilerine
uygulanmaz.
(9) Ders kaydının son şekli, danışman öğretim
elemanı tarafından akademik takvimde belirlenen süre içerisinde onaylanır.
(10) İkinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı,
yedinci, sekizinci ve dokuzuncu fıkraların uygulanmasından danışman öğretim
elemanı sorumludur.
Derse
devam ve yoklamalar
MADDE 20
– (1) Öğrenci, ilk kez aldığı veya
devamsızlığı nedeniyle tekrarlayacağı teorik derslerin en az %70’ine,
teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının en az %80’ine devam
etmek zorundadır.
(2) Birinci fıkrada sayılan şartların sağlanmadığı
dersten öğrenci devamsız kalmış olur. Devamsız öğrenci, devamsız kaldığı
dersin final ve bütünleme sınavlarına giremez; girmişse sınavı geçersiz
sayılır.
(3) Öğrencilerin derse devamları, sorumlu öğretim
elemanı tarafından öğrencinin bizzat kendisine ait elektronik imza, biyometrik imza ya da ıslak imzası karşılığı
yoklamalarla tespit edilir. Öğrencilerin devam durumları, yedi gün
içerisinde ders sorumlusu tarafından öğrenci bilgi sistemine işlenir. Devam
durumunu öğrenci bilgi sistemi üzerinden takip etmek öğrencinin
sorumluluğundadır.
(4) Devamsızlığın hesaplanmasında, Rektörlük
tarafından yapılan görevlendirmeler dışında, sağlık raporu dâhil hiçbir
mazeret geçerli değildir.
Sınıflar
MADDE 21
– (1) Üniversite Senatosu
tarafından onaylanan öğretim planındaki toplam kredinin;
a) Ön lisans programlarında; % 40’ını tamamlayan
öğrenciler ikinci sınıf,
b) Lisans programlarında; % 20’sini tamamlayan
öğrenciler ikinci sınıf, % 40’ını tamamlayan öğrenciler üçüncü sınıf, %
65’ini tamamlayan öğrenciler dördüncü sınıf,
öğrencisi olarak tanımlanırlar ve bu öğrencilerin bu
Yönetmelikte belirtilen not barajlarını da geçmeleri gerekir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sınavlar, Değerlendirme ve Mezuniyet
Sınavlar
MADDE 22
– (1) Sınavların yazılı olarak
yapılması esastır. Ancak, durum ve ihtiyaca göre ilgili kurul kararı ile
sınavlar; sözlü/uygulamalı, hem yazılı hem sözlü/uygulamalı, proje tabanlı
ya da internet tabanlı olarak da yapılabilir.
(2) Sınavlar, birimler tarafından hazırlanan ve en
az on gün önce ilan edilen programa göre belirlenen zaman ve yerlerde
yapılır. Ancak ara sınav yerine geçecek bazı dönem içi etkinlikler, belirli
bir sınav programına ve ilana bağlı olmadan da yapılabilir. Gerek
görüldüğünde sınavlar, mesai saatleri dışında veya milli ve dini bayramlar
haricindeki cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir.
(3) Sınavlarda kopya çeken, kopya girişiminde
bulunan veya kopyaya yardım edenler ile sınav kâğıtlarının değerlendirilmesi
sırasında kopya çektiği ya da yardım ettiği tespit edilen öğrenciler, o
sınavdan sıfır almış sayılır ve disiplin soruşturma süreci başlatılır.
(4) Sınava ilişkin tüm belgeler, ilgili birim
yönetim kurulu tarafından belirlenen kurallara göre iki yıl süre ile
saklanır ve bu süre sonunda bir tutanak düzenlenmek suretiyle imha edilir.
(5) Bir dersin başarı notu; o derse ait yarıyıl içi
sınavlar, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye,
seminer, devam, laboratuvar gibi çalışmalar ve
yarıyıl sonu sınavı ile belirlenir. Her yarıyılın
başlangıcından bir hafta önce, o yarıyıl açılacak derslere ait başarı
değerlendirme sistemi; yarıyıl içi çalışmalarının türleri, sayısı, yarıyıl
içi çalışmalarının başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavlarının
başarı notuna katkılarının hangi oranlarda olacağı gibi hususlar göz önünde
bulundurularak dersi verecek öğretim elemanı tarafından ders uygulama formu
doldurularak önerilir. Bu öneri, ilgili bölüm kurulu kararı ile
kesinleşir ve ilan edilir.
(6) Dersle ilgili yarıyıl içerisindeki
değerlendirme notları, ilgili dönemin son haftasından önce ilan edilir.
(7) Öğrencilerin bir dersteki başarı durumunu
gösteren liste, Senatonun belirleyeceği esaslar çerçevesinde açıklanır.
İlgili yönetim kurulu gerektiğinde bir dersin öğretim üyesinden, dersle
ilgili başarı durumu değerlendirmesini yeniden isteyebilir. Dersin öğretim
elemanı tarafından yapılan yarıyıl içi ve yarıyıl sonu not dağılımlarının
başarı durumu istatistikleri ve değerlendirme raporu ders uygulama
dosyasında yer alır. Dersin sorumlusu/sorumluları Senatonun belirlediği
esaslar çerçevesinde ders uygulama dosyasını yarıyıl sonu sınavları
bittikten sonra bir hafta içerisinde hazırlamak ve bölüm/program
başkanlığına teslim etmekle yükümlüdür.
(8) Öğrenciler, sınavlara girmek için öğrenci
kimlik kartlarını ibraz etmek zorundadır. Kulaklık, cep telefonu, kablosuz
iletişim sağlayan cihazlar ve benzeri iletişim araçları ile sınav salonuna
girilmesi yasaktır.
(9) Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim
elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanlarının sınav
döneminde Üniversitede bulunamaması hâlinde sınavın kimin tarafından
yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm/program başkanının önerisi
ve ilgili birimin yönetim kurulunca kararlaştırılır.
(10) Sınavların düzenli biçimde yürütülebilmesi
için ilgili birimdeki bütün öğretim elemanları görevlendirilebilir.
Ara
sınavlar
MADDE 23
– (1) İlgili birim yönetim
kurulunca aksi yönde karar alınan dersler hariç, her ders için altıncı hafta
ile on ikinci hafta arasında en az bir ara sınav yapılır. Bir dersin ara
sınavlarına girebilmesi için, öğrencinin o derse kayıtlı olması gerekir.
Ara sınav tarihlerine kadar devamsızlıktan kalması kesinleşen öğrenci ara
sınavlara giremez, girmiş olsa bile sınavı geçersiz sayılır.
(2) Tekrarlanan dersler dahil
mazeretsiz olarak girilmeyen ara sınav notu sıfır sayılır ve ara sınavların
not ortalaması buna göre hesaplanır.
(3) Ara sınavlara girilmemesi, yarıyıl sonu
sınavlarına katılmaya engel değildir.
Mazeret
sınavı
MADDE 24
– (1) Mazeret sınavı, ara sınav
günlerini kapsayan tarihlerde Rektörlük tarafından görevlendirilen veya
Senato tarafından belirlenmiş mazeretler nedeniyle ara sınavlara
katılamayan öğrenciler için yapılır. Öğrenci; mazeret belgesini bir dilekçe
ekinde, ilgili bölüm/program başkanlığına, bu başkanlıkların bulunmadığı
fakülte/yüksekokullarda dekanlığa/müdürlüğe, mazeretin bitiminden sonra en
geç bir hafta içerisinde vermek zorundadır.
(2) Mazeret sınavı hakkı, Senato tarafından belirlenen
esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, sadece ara sınavlar için verilir.
Mazeret sınavı, ara sınav sayısına bakılmaksızın her yarıyılda, dersten
sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenen tarihte her ders için bir
defa yapılır.
(3) Ara sınavın yapıldığı tarihte Rektörlük
tarafından görevlendirilen öğrenciler için her yarıyılda, her ders için ara
sınav sayısı kadar mazeret sınavı yapılır.
(4) Öğrenci mazeret sınavında, o tarihe kadar olan
ders içeriğinden sorumludur.
Genel
sınav
MADDE 25
– (1) Öğrencinin, bir dersin genel
sınavına girme hakkı kazanabilmesi için; derse kayıt olmuş, teorik
derslerin en az % 70’ine, uygulamalı derslerde uygulamaların en az % 80’ine
katılmış ve öğretim üyesinin ders için belirlediği ve yarıyıl başında ilan
ettiği koşulları sağlamış olması gerekir.
(2) Genel sınava girme hakkı kazanamayan öğrenci,
ilgili dersten devamsız sayılır.
(3) Genel sınav için mazeret sınavı açılmaz.
Bütünleme
sınavı
MADDE 26
– (1) Bütünleme sınavına girebilme
şartları ve başarı notu, genel sınav ile aynıdır.
(2) Öğrencilere, genel sınavda başarısız olduğu (FF
notu aldığı) dersler için, her yarıyılın sonunda akademik takvimde
belirtilen tarihler arasında bir bütünleme sınav hakkı verilir.
(3) Not yükseltmek isteyen öğrenciler, genel
sınavda şartlı başarılı olduğu (DD/DC notu aldığı) derslerden bütünleme
sınavına girebilirler. İlgili dönemin ara sınav notu, bütünleme sınavında
da geçerlidir.
(4) Bütünleme sınavında alınan not, o dersin genel
sınavı notu yerine geçer.
(5) Bütünleme sınavı için mazeret sınavı açılmaz.
Mezuniyet
sınavı
MADDE 27
– (1) Mezuniyet sınavına;
a) İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli
bütün derslerden geçer not aldıkları halde GNO’su
2,00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler seçecekleri koşullu başarılı
en fazla iki dersten,
b) Mezun olmak için genel sınava girme şartlarını
yerine getirmiş olmak koşulu ile başarısız oldukları ders sayısı en fazla
iki olan öğrenciler, başarısız kaldıkları derslerden
girebilirler.
(2) Mezuniyet sınavı güz ve bahar döneminde
bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen tarihlerde
yapılır.
(3) Mezuniyet sınavında daha düşük alınan notlar
önceki notların yerine geçmez. Başarılı olabilmek için en az CC notu almak
zorunludur. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz.
(4) Öğrenci mezuniyet sınavına öğrenimi boyunca bir
kez başvurabilir.
(5) Mezuniyet sınavı için mazeret sınavı açılmaz.
Muafiyet
sınavı
MADDE 28
– (1) Muafiyet sınavı,
Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilere, ortak zorunlu yabancı dil dersinden
muaf olmaları için, öğretim yılı başında yapılır.
Değerlendirme
ve notlar
MADDE 29
– (1) Bir dersin başarı notu;
bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak belirlenir.
(2) Bağıl değerlendirmeye katma sınırı (BDKS), ham
başarı notu alt sınırı (HNAS) ve yarıyıl sonu sınavı alt sınırı (YSAS)
Senato tarafından belirlenir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminin uygulandığı
derslerde değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl sonu sınav
notunun en az YSAS olması gerekir. Bu puanın altında kalan öğrenciler
doğrudan başarısız sayılır.
(4) Bağıl değerlendirme sistemi ile
değerlendirilemeyecek dersler için yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı
kullanılarak başarı derecelerinin karşılığı harf notları, Senato tarafından
100 puan üzerinden oluşturulan tablodan belirlenir.
(5) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından
belirlenen esaslara göre; aşağıda belirtilen harfli başarı notu ve başarı
katsayısına dönüştürülür:
a)
Ham
Başarı Notu Başarı Notu Katsayı Açıklama
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
75-84 BB 3,00 Başarılı
70-74 CB 2,50 Başarılı
60-69 CC 2,00 Başarılı
55-59 DC 1,50 Koşullu Başarılı
50-54 DD 1,00 Koşullu Başarılı
0-49 FF 0,00 Başarısız
b) B= Kredisiz dersler için başarılı.
c) K= Kredisiz dersler için kalır.
ç) D= Devamsız.
d) G= Girmedi.
e) M= Muaf.
(6) Başarı notu olarak kullanılan harf notları
aşağıdaki gibi tanımlanır:
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından
birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış
olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır. DD ve DC harf notunu alan
öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için GNO’sunun
en az 2,00 olması gerekir.
c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi
başaramamış sayılır.
ç) Muaf sayma (M); bir yükseköğretim kurumundan
yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek
yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında,
daha önceki yükseköğretim programında almış oldukları ve ilgili birim
yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır.
d) Başarı notu belirtilmeyip B olarak gösterilen
dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye
katılmaz.
e) D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine
getirmeyen öğrencilere verilir ve genel not ortalaması hesabında FF notu
gibi işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl
tekrar alınır.
f) Kredisiz bir dersten K notu alan öğrenci, o
dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyılda tekrarlar.
Sınav
sonuçlarının ilanı ve itiraz
MADDE 30
– (1) Genel sınav ve bütünleme
sınavı sonuçları, ilgili sınav döneminin bitimini izleyen en geç üç iş günü
içinde öğrenci işleri otomasyonuna girilir. Aynı süre içinde sınav
sonuçlarının, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilmek üzere ilgili
birim başkanlığına verilmesi zorunludur. Sınav evrakı ve derse devam
çizelgeleri, ilgili birim tarafından iki yıl süreyle saklanır.
(2) Sınav sonuçları, maddi hata durumunun
belirlenmesi dışında değiştirilmez. Öğrenciler veya öğretim elemanları not
düzeltme taleplerini, sınav sonuçlarının ilanından itibaren üç iş günü
içerisinde ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak iletirler.
(3) İtiraz edilen sınav evrakı, bölüm başkanı ve
sınavı yapan öğretim elemanı tarafından incelenir. Gerektiğinde bölüm
başkanı, bölüm kurulu kararı ile biri dersi okutan öğretim elemanı olması
koşuluyla ilgili bölüm elemanlarından en az üç kişilik komisyon kurarak
sınav evrakını inceletebilir. Sınav evrakında maddi hata varsa, itiraz,
ilgili yönetim kurulunda karara bağlanır.
(4) Öğrencinin itirazı bir hafta içerisinde
sonuçlandırılır.
Not
ortalamaları
MADDE 31
– (1) Öğrencilerin başarı
durumları; 29 uncu maddeye göre, derslerden almış oldukları başarı notlarının
katsayıları ve derslerin kredileri ile hesaplanan dönem not ortalaması
(DNO) ve genel not ortalaması (GNO) değerleriyle izlenir.
(2) DNO; bir yarıyılda alınan derslerin her birinin
kredisi ile bu derslerden alınan başarı notlarının katsayılarının
çarpımları toplamının, aynı derslerin kredi toplamına bölünmesiyle elde
edilir. GNO; öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren, tamamladığı
yarıyıl itibarıyla almış olduğu tüm dersler ve o derslerden almış olduğu
geçerli son notlar dikkate alınarak hesaplanır.
(3) Akademik başarı not ortalamalarının
hesaplanmasında sonuçlar virgülden sonra iki basamak kullanılarak ifade
edilir.
Genel not
ortalamasının yükseltilmesi
MADDE 32 – (1) Bulunduğu
yarıyıla kadar bölüm/program ders planındaki tüm dersleri alıp başarmış ve GNO’su en az 2,50 olan öğrencilerden GNO’sunu yükseltmek isteyenler, önlisans
diploma programında üçüncü, lisans diploma programında ise beşinci
yarıyıldan itibaren, önceki yıllarda DD ya da DC notu aldıkları derslerden
başlamak üzere, bir yarıyılda bir ve öğrenimleri süresince de en fazla üç
dersi, devam şartı aranmaksızın tekrarlayabilirler. Tekrarlanan derste, öğrencinin aldığı en son not
geçerlidir.
Onur ve
yüksek onur öğrencileri
MADDE 33 – (1) Bir
yarıyıldaki tüm dersleri almak, önceki yarıyıl veya yıllardan FF notu
olmamak ve disiplin cezası almamış olmak koşulu ile o yarıyıl veya yıldaki
en düşük notu CC ve DNO’su 3,00-3,49 arasında
olan öğrenciler onur öğrencileri, DNO’su
3,50-4,00 arasında olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencileri sayılır. Bu öğrencilerin durumları öğrenim durum belgesinde
yarıyıl bazında belirtilir. Onur ve yüksek onur öğrencilerinin listesi, her
yarıyıl sonunda Rektörlük tarafından Üniversitenin internet sayfasında ilan
edilir.
Mezuniyet
MADDE 34
– (1) Bir öğrencinin mezun
olabilmesi için, izlemekte olduğu programda belirtilen bütün dersleri,
uygulamaları, proje, laboratuvar, seminer,
bitirme projesi ve zorunlu staj gibi çalışmaları başarmış olması ve GNO’sunun en az 2,00 olması zorunludur. GNO’su 2,00 ve üzerinde olan öğrenciler, DD ve DC notu
aldıkları derslerden de başarılı kabul edilirler.
(2) GNO’su 2,00’ın
altında olan öğrenciler, istedikleri DD ve DC notlu dersleri, GNO’su 2,00 veya daha yukarı oluncaya kadar tekrar
alırlar. Tekrarlanan derslerde öğrencinin aldığı son not geçerlidir.
Diploma,
sertifika ve belgeler
MADDE 35
– (1) Öğrencilere ve mezunlara
verilen diploma, sertifika ve belgeler ile bunların verilme koşulları
aşağıda tanımlanmıştır:
a) Lisans Diploması: Lisans programından mezuniyet
koşullarını sağlayan öğrencilere verilir.
b) Çift Anadal Lisans
Diploması: Lisans programından mezuniyet hakkı kazanan ve kayıtlı olduğu
çift anadal programında da mezuniyet koşullarını
sağlayan öğrencilere verilir.
c) Ön Lisans Diploması: Ön lisans programından
mezuniyet koşullarını sağlayan öğrenciler ile lisans programından mezuniyet
hakkı kazanmadan önce Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrencilere
başvurmaları ve gerekli kayıt sildirme işlemlerini tamamlamaları durumunda
verilir. Lisans programında ön lisans diploması almaya hak kazanmak için,
kayıtlı olunan lisans programının müfredattaki ilk dört yarıyılının tüm
derslerinden en az DD veya B harf notu alınması ve en az 2,00 GNO’ya sahip olunması gerekir.
ç) Geçici Mezuniyet Belgesi: Diplomanın mezuniyet
tarihinden sonraki bir ay içerisinde verilememesi durumunda, bir defaya
mahsus olmak üzere verilen ve diploma yerine geçen bir belgedir.
d) Diploma Eki: Akademik ve mesleki yeterliklerin
uluslararası düzeyde tanınmasına yardımcı olan ve diplomaya ek olarak
verilen bir belgedir.
e) Mezuniyet Başarı Belgesi: Lisans programlarından
dereceye girerek mezun olanlara verilen bir belgedir. Dereceye giren
mezunların başarı sıralamalarına ilişkin esaslar Senato tarafından
belirlenir.
f) Yan Dal Sertifikası: Bir lisans programından
mezuniyet hakkı kazanan ve kayıtlı olduğu yan dal programını da başarıyla
tamamlayan öğrencilere verilir. Bu sertifika bir diploma değildir.
g) Not Çizelgesi: Öğrencilerin Üniversiteye ilk
kayıt oldukları yarıyıldan itibaren her yarıyılda almış oldukları dersleri,
derslerin kredi durumlarını, bu derslerden alınan notları, ilgili yarıyıl
not ortalaması ile genel not ortalamasını ve başarı durumlarını gösteren
bir belgedir.
ğ) Yarıyıl Başarı Belgesi: Yarıyıl sonunda “Onur”
veya “Yüksek Onur” öğrencisi olanlara verilen bir belgedir.
h) Öğrenci Belgesi: Öğrencinin Üniversiteye kayıtlı
olduğunu gösteren bir belgedir.
(2) Öğrencilere mezuniyet belgesi ve diploma
verilebilmesi için, katkı payları veya ikinci öğretim ücreti ile ilgili tüm
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ve öğrenci kimliklerini geri vermeleri
zorunludur. Aksi halde kendilerine mezuniyet belgesi/diploma verilmez.
(3) Diploma ve mezuniyet belgelerine yazılacak
mezuniyet tarihi öğrencinin öğrenimini tamamladığı en son tarih olan,
Senato tarafından kabul edilen akademik takvimde belirtilen yarıyıl sınav
haftasının son günü, bütünleme sınav haftasının son günü veya stajın son
günüdür.
(4) Diploma, sertifika ve belgeler aşağıda
belirtilen yetkililer tarafından imzalanır:
a) Ön lisans, lisans ve çift anadal
diplomaları ve yan dal sertifikası Rektör ve ilgili dekan/müdür.
b) Geçici mezuniyet belgesi, rektör yardımcısı,
ilgili dekan/müdür.
c) Mezuniyet ve yarıyıl başarı belgeleri ilgili
rektör yardımcısı.
ç) Diploma eki, not çizelgesi ve öğrenci belgesi
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı yetkilisi.
(5) Diploma, sertifika ve belgelerde öğrencinin
fakültesi, bölümü ve programı belirtilir.
(6) Diploma ve sertifikaların şekli, ölçüleri ve
üzerine yazılacak bilgiler Senato tarafından belirlenir.
(7) Diploma ve sertifikaların kaybı hâlinde kaçıncı
kez düzenlendiği belirtilmek ve basın yolu ile kayıp ilanı vermek koşuluyla
yenisi hazırlanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Disiplin, İzin, Kayıt Sildirme ve İlişik Kesme
Disiplin
MADDE 36
– (1) Öğrencilerin disiplin
işlemleri 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümlerine göre yapılır.
(2) Herhangi bir sebeple geçici uzaklaştırma cezası
alan öğrenciler bu süre içinde eğitim-öğretime, sosyal faaliyetlere
katılamazlar ve Üniversitenin tesislerine giremezler.
(3) Tutuklu veya hükümlü bulunan öğrenciler, sınava
alınmaz ve sınav hakları saklı tutulmaz. Ancak; tutukluluk hali sona ermiş,
beraat etmiş veya kısa süreli hükümlü bulunanlardan hükümlülük hali sona
ermiş olanların tutuklu ve hükümlü kaldıkları süredeki eğitim-öğretim
haklarının kullanılma şekli ve usulü, fakülte/yüksekokul yönetim kurulu
tarafından kararlaştırılır.
İzinli
sayılma
MADDE 37
– (1) İzin, öğrencilerin ilgili
akademik birimlerin onayı ile geçici bir süre için kayıtlı oldukları bölüme/programa
ara vermeleridir. İzin başvurusu yapılabilmesi için başvuru tarihinde
öğrencinin kayıtlı veya izinli statüde olması zorunludur. İzinli
öğrencilerin tüm hakları saklı tutulur. Hazırlanan belgelerde öğrencilerin
izinli oldukları belirtilir. İlgili yönetim kurulu kararı ve YÖK’çe tespit
edilen haklı ve geçerli nedenler ile öğrenciye en çok iki yarıyıl süre ile
izin verilebilir. İzinli sayılan öğrenci öğrenimine devam edemez ve izinli
olduğu yarıyılı izleyen sınav dönemindeki yarıyıl sonu sınavlarına giremez.
(2) Hastalık, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet
ve askerlik tecilinin kaldırılması gibi önceden öngörülemeyen ve
bilinemeyen nedenlerle yarıyıl süresi içinde de izin verilebilir.
Belirtilen nedenlerin sınav döneminde ortaya çıkması halinde, aynı usulle
işlem yapılır.
(3) İkinci fıkrada belirtilen nedenlerle izin
istenilmesi halinde öğrencinin, olayın meydana çıkmasından itibaren en geç
otuz gün içinde, bağlı bulunduğu fakülteye başvurması ve olayı gerekli
belgelerle kanıtlaması zorunludur.
(4) Yarıyıl içinde izin verilmesi halinde, öğrenci
yarıyıl başından itibaren izinli sayılır. Ekonomik nedenler ve ilgili
yönetim kurullarınca kabul edilebilecek diğer nedenlerle izin ancak yarıyıl
başında verilebilir. Bu durumda izin için başvurunun, nedenlerinin
açıklanması ve belgelenmesinin kayıt işlemleri tamamlandıktan sonraki otuz
gün içinde yapılması zorunludur. Ani hastalık ve beklenmedik haller dışında
bu süreler bittikten sonra yapılacak başvurular işleme konulmaz.
(5) Öğrenci, izninin bitiminde, izne ayrıldığı
öğretim durumundan başlayarak öğrenciliğe devam eder.
(6) Bir öğrenciye öğretim süresince toplam olarak
en çok iki yarıyıl izin verilebilir. Ancak, ikinci fıkrada gösterilen
nedenlerin devamı halinde, ilgili yönetim kurulunca iznin uzatılması yoluna
gidilebilir.
(7) YÖK’çe belirtilen haklı ve geçerli nedenler ile
Üniversite Yönetim Kurulunca onaylanan diğer nedenlere dayalı izinler,
kararda belirtilmek şartıyla öğretim süresinden sayılmaz.
(8) Psikolojik rahatsızlıklar nedeni ile tüm
öğretim süresi içinde devamsızlığı iki yılı aşan ve bu durumunu bir sağlık
kuruluşundan alınacak sağlık raporu ile belgelendiren öğrencilerden,
öğrenimlerine devam etmek istedikleri takdirde, yeniden sağlık raporu
almaları istenir. Bu rapor, ilgili yönetim kurulunca incelendikten sonra,
öğrencinin öğrenimine devam edip edemeyeceğine karar verilir.
Kayıt
sildirme ve ilişik kesme
MADDE 38
– (1) Öğrenciler istedikleri
takdirde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak kayıtlarını sildirebilirler.
Öğrencinin Üniversiteden kaydının silinmesi hâlinde ödemiş olduğu katkı
payları ve öğrenim ücretleri iade edilmez.
(2) Üniversiteden kaydını sildiren veya disiplin
cezası nedeniyle Üniversite ile ilişiği kesilen öğrencilerin diplomalarını
veya dosyalarındaki kendilerine ait belgeleri alabilmeleri için Üniversite
tarafından belirlenen kayıt sildirme işlemlerini yapmaları ve mali
yükümlülükleri yerine getirmeleri zorunludur.
(3) Ön lisans diploması alan lisans öğrencileri
veya mezuniyet koşullarını sağlamadan kayıtlı oldukları programdan kayıt
sildiren öğrenciler ve Üniversite ile ilişiği kesilen öğrenciler,
Üniversitedeki tüm öğrencilik haklarını kaybederler ve öğrenimlerini
tamamlamak üzere kayıt sildirdikleri programa tekrar kayıt yaptıramazlar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tebligat
MADDE 39
– (1) Öğrenciye her türlü
tebligat, öğrencinin resmî kayıtlarda yer alan posta adresine, kayıtlı olduğu
bölüme ve/veya öğrenciye Üniversite tarafından sağlanan e-posta adresine
gönderilerek yapılır.
(2) Öğrenci Üniversite tarafından sağlanan e-posta
adresine gönderilen iletileri izlemekle yükümlüdür.
Hüküm
bulunmayan hâller
MADDE 40
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hâllerde; ilgili mevzuat hükümleri ile YÖK, Senato ve ilgili
birimlerin yönetim kurulu kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 41
– (1) 10/8/2011
tarihli ve 28021 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tunceli Üniversitesi Ön
Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 42
– (1) Bu Yönetmelik 2016-2017
Eğitim-Öğretim Yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 43
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Munzur Üniversitesi Rektörü yürütür.
|